5 Şubat 2016 Cuma

Network Marketing-Karşılaştırma

Bir önceki yazımda çağımızın iş modeli Network Marketingten kısaca söz etmiştim. Bu yazımda ise birkaç network firmasına üye olduğum halde neden LR Health&Beauty iş ortağı olarak Network Marketing e başladığımı anlatacağım.

15 senedir üye olduğum ara ara üyeliğimin düştüğü daha sonrasında tekrar üye olduğum bir A firması var. Kozmetik ürünlerini üniversite yıllarımdan itibaren kullandığım çevreme satış yaptığım bir firma... Gariptir ki her ay en az 100 TL lik ürün aldığım halde bugüne kadar herhangi bir getirisini görmedim. Neden çünkü prim hak edebilmem  için öncelikli olarak kendi altıma 5 üye yapmam gerekiyor. Ben bununla uğraşmadım. Aslında neden Çünkü her ay yeni bir kota, 2 ay sipariş  vermezsem üyeliğimin düşmesi gibi handikaplarla uğraşmam gerekiyordu. Üstelik aldığınız para bu kadar çaba için pek de dişe dokunur değildi. Verdiği hediyeler çekilişle oluyordu. vs vs vs... Üstelik son yıllarda ürünleri bana alerji yapmaya başladı. Rimeli gözlerimde konjiktivite neden oldu. Parfümleri kalıcı olmadığı gibi alerji sorunu olan kızımda hapşuruğa neden oldu. Göz çevreme sürdüğüm ürünler göz çevremi kaşındırmaya başladı vs vs... Üstelik firmanın ürünleri tam kozmetikti ve firma hayvanlar üzerinde deney yapıyor....Açık hesap çalışıyor ve forumlarda bununla ilgili çok faza mağdur olan, lideri tarafından kendi adına sipariş girilmiş bunun için almadığı ürünlerden borçlu görünüp firma ile davalık olan zibilyon tane kişi var.

A firması ile bağımı yaşadığım sıkıntılardan dolayı bitirdim. halbuki Türkiye' de çok da yaygın bir kozmetik firması.

Diğer bir firma olan B firmasına ise 10 senedir üyeyim. Kozmetiklerini değil ama temizlik malzemelerini oldukça fazla kullanıyorum. İşin açıkçası kullanmaya da devam edeceğim. Ancak hiçbir zaman bu firma ile de network işine girmedim. Denemedim değil aslında ancak kazanç elde edemeyeceğimi ya da çok fazla çabalasam da gelirimin çok da yüksek olmayacağını anladım. zaten mevcutta bir işim vardı ve bunun için senelerdir uğraşıp deli gibi cirolar yapıp komik rakamlar alındığını fark edince gerek duymadım. Çok basit bir örneklem yapmak istiyorum. Firmadan hak edebilmek için %3 lük dilime ulaşmanız gerekiyor. (LR da da durum böyle) % 3 lük dilim 200 PD (puan değeri) ile ilde ediliyor. Lr da bu 250 PW. buraya kadar herşey aynıymış gibi aslında ancak B firmasında 200 PD elde edebilmek için yaklaşık 1.000 TL'lik alışveriş yapılması gerekir. Ancak LR da 250 PW yakalayabilmek için sadece 400 TL lik alışveriş yapmanız yeterli. Arada 2,5 kat var. 

Sadece olay PW-PD olayı değil aslında. Network işi yapıyorsanız bu işi yapanlarla iletişim halinde olmanız liderlerden başarı öyküleri dinlemeniz eğitimler almanız önemli bir nokta. B firmasında bunların hepsi ücretli. LR da ise liderleri dinlemek için herhangi bir ücret ödemenize gerek yok. Toplantılar tüm iş ortaklarına ücretsiz düzenleniyor. Belli kalifikasyonları aldığınızda kamp eğitimleri oluyor ki bu kalifikasyonlara ulaşmak çok da zor değil.

LR İş Ortaklarının işlerini büyütmeleri için onlara oldukça fazla olanak sunuyor. Araba, telefon, tablet veriyor ki başka network firmalarında bunlar ya çekilişle oluyor ya da böyle bir olanak sunulmuyor bile. 

LR ın Türkiye de yeni olması da cabası. Ama oldukça hızla ilerliyor ve bir yıl sonra eminim pek çok kişi sisteme baştan girmedikleri için pişman olacak. 

Benim kişisel Network maceram LR Health&Beauty ile devam edecek....

Bir sonraki yazım da LR Health&Beauty hakkında olacak...

Detaylar için bana iletişim kısmından ulaşabilirsin..

Sevgiler;

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...