1 Nisan 2014 Salı

Kaka Sorunsalı

Sen şimdi dersin "ay ne boklu püsürlü yazı olacak bu " diye. Ama anne olunca anlarsın o boklar ne derece kıymetli... Bir kere ağzı da dili de olup konuşamayan bebenin ne dersi olduğunu anlamanın en ideal yoludur kaka ;) bakma öyle acayip acayip. Gerçekten. Kakanin rengi, kokusu, icerigi sana beben usutmus mü, totosu tahriş mi olmuş, rotavirus olabilir mi, süt alerjisi var mı, mikrobik bir durumu var mı vs vs gibi sorulara yanıt bulmani sağlıyor... Şimdi nereden geldik bu konuya.. Himm anımsadım... Bizdeki kaka sorunsalından ;) durum şu ki daha doğduğu günden bu zamana kakasi pek bir önemli tosbik kurbik durucan için... Öyle iki orta yapmayız. Yapmadığımız gibi yapmadan asla uyumayız... Kaka yapilamayinca uyku da yok haliyle... Oyyyy o ilk aylar geldi gözümün önüne... Uyuması için gece üçlere kadar kaka yapması beklenirdi hanım sultanın... Ayağa kalkmaya başlamadan önce aşırı sıkışma ve de zorda kalma durumları hariç ev tipi ana kucağı dışında asla kaka yapilmazdi. Ayağa kalktıktan sonra ise yatağında olacak. Ayakta olacak ve sen asla ama asla onunla muhatap olmayacaksın. Bakarsan kaçar, o zaman da vay haline...
Bir de bebem kaka yapacağını çok net belli ediyor. Dogdugundan bu zamana hem de... Işte sıkıntı da bu... Kakasi var biliyorsun ama uykusu da var onu da biliyorsun. Kakayi yaptirayim uyutayim diyorsun kaka sürüyor yarım saat sonra uyku hak getire... Bilirsin benim takıntım var bir de uyku konusunda... Düzen şaştı mı bendeki devrelerde yanıyor haliyle... Allahtan sorunsuz bir çocuk Durucan... Bir de huysuz sevimsiz kıl birşey oluvereydi vay halime... ;)
Benim caaanım grubum bybo da bir tuvalet iletişimi grubu önerdiler... Bebelere dogduklarindan itibaren tuvalet iletişimi kurarak bezden kolay kurtulmalarini sağlamak amaç... Ay bunu gördüm yaa... Bayıldım bayıldım. Bir yaşına gelmeden tuvalet eğitimi almış biri olarak annemin de teşvikiyle başlamaya karar verdim... Koşa koşa karı koca bir lazimlik aldık bizim tosbik kurbiğe...



Bizim ki haliyle pek bi sevdi lazımligi... Rahat rahat yapıyor yaparken de çişsss diyor ;) kaka ok de çiş henüz beze elbette... Biz de zorlama yok okuyucu hele bi konuşmaya başlasın onu da der benim bebem... Peki diyeceksin sorun burada nerede... Sorun olmaz olur mu? Kakadan sonra töbe bismillah o bez bağlatilmiyor... Son iki gündür bez bağlanmasına diye bebem kendini duvarlara vuruyor... Abartmıyorum gerçekten... Öyle bağırıyor ki sanırsın çocuğu parça parça kesiyoruz... Bir de bu kadar böğürmeden sonra uyumuyor haliyle... Ben de atan şarterler iki katı... Zaten seçim gerginliği hâlâ üzerimde bir de bu olunca tuttu mu dün gece migrenim..Hayır yani yaz olsa salacagim öyle bezsiz mezsiz ama malum Angaralıyak hava hâlâ soğuk, biz de kombi hâlâ çalışıyor... Bir de kuzey cephe ev olunca bebeyi salamiyorsun çıplak çıplak... . Amaaan işte bu da böyle...

Şimdilik bu kaa ;)
Sevgiler

posted from Bloggeroid

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...