14 Nisan 2014 Pazartesi

HAYATIMIZDA YENİ DÖNEM


Her şey için tarih tutma, günce oluşturma, not alma... Bizde hayat Duru'dan Önce ve Duru'dan Sonra diye ikiye ayrılıyor. Evet, benim bebem oldu ve her şey aynı şekilde devam ediyor diyen bir ebeveyn var ise beri gelsin...

Belki vardır elbet ama benim kafamda tasarladığım-tanımladığım tarzda olmasa gerek. Ben sırf benim ebeveynlik anlayışım olan çocuk yapmak değil de çocuk yetiştirmek anlayışı yüzünden yıllarca korkmuşumdur dünyaya bir çocuk getirmekten...  Hoş Duru Hanım "merhaba" deyip kapıyı çalana kadar da pek yanaşmadım bu düşünceye ne yalan söyleyeyim... Hep çocuk yetiştirmenin ne kadar da önemli bir iş olduğunu, bir çocuğu dünyaya iyi bir insan olarak kazandırmanın ne kadar zor olduğunu düşünüp durdum. Benim için dedim ya DÖ ve DS var... Duru'dan Önce bir anne gördüğümde bana yanlış gelen bir tavırla bebesine yaklaştığında kendi kendime onu eleştirmekten geri duramazdım. Oysaki hayat felsefem için de "asla büyük konuşmamak" var. Ne var ki olay çocukla alakalı olduğunda inanılmaz bir başkalaşım geçiriyordum. Duru kızımın bana 5 haftalık haliyle "merhaba" dediği günden sonra ise bütün anneler güzel bütün anneler kendi çocukları için en iyisini düşünen kişiler oluverdi birden... Ama dedim ya benim için çocuk demek başlı başına bir uğraş demek. Elbette bütün yaşamını değiştirip hayatını çocuğa endekslemekten söz etmiyorum ki buna da tamamen karşıyım. İnsan kendisinden vazgeçtikçe bebesine ne kadar faydası olur ki zaten...  Ama belli başlı alışkanlıklar, yaşam tarzın, yemek yeme, yatma kalkma zamanların, okuduğun kitaplar, izlediğin TV programları (izleyebiliyorsan elbet...), internette gezindiğin siteler, alışveriş yaptığın mağazalar, sürekli gittiğin restoranlar bile değişiyor... Hatta AVM'ler... Çocuk sana yeni alışkanlıklar da katıyor örneğin. Bir rutine gereksinimi olan bebe senin hiçbir zaman tutturamadığın bir düzeni hayatına sokuveriyor..."Akşama ne yemek yapsam?" diye düşünmek bir zaman kaybı olduğundan ve senin her şeyi yapmak için kısıtlı bir zamanın olduğundan haftalık yemek listesi oluşturabiliyor ya da internette "bugün ne pişirdim" tarzı sitelere abone olup günlük menü alabiliyorsun. Üstelik beben için ayrı sizin için ayrı menü bile çıkartabiliyorsun... Daha önceleri bir yere gitmek için saatlerce onu mu giysem bunu mu giysem hah zaman var ne de olsa bir bardak daha çay içeyim, hadi bu makyaj oldu da bu saça uymadı, saçı yap-boz vs. diye oyalanırken beben olunca bir bakmışsın 10 dk. da giysi-saç-makyaj tamam 10 dk. da da bebeni hazırlamışsın kapının önünde daha önceleri "ne kadar da geç hazırlanıyorsun daha bitmedi mi" diye seni bekleyen kocayı bekliyorsun... Anlaşıldığı üzere DS hayat organize... 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...