16 Ocak 2014 Perşembe

Bizdeki Uyku Eğitimi 4 -Final-

Uyku Eğitiminden önce Duru'ya uyku eğitimine Sevgilim, Eşim, Hayat Arkadaşım, Kızımın Babası ile konuşup karar verdik. Dolayısı ile benim baba tarafını eğitme işim çok da zor olmadı... Ama yapamayacağını bildiğinden ve de yapamayacağını bildiğimden hiç bulaşmadı... Hatta o ara kendini odasına kapatıp Dr. House izlemeyi tercih etti. (Duru Haanım uyuduktan sonra ben de eşlik ettim ödül olarak :))

eğitim sırasında uyumamak için ne numaralar ne numaralar
Benim seçtiğim yol Sleeplady Kim West in yöntemiydi. Sandalye pozisyonları belirleyecek ve de her 3 günde bir sandalyemi uzaklaştırmak sureti ile kapıdan çıkış aşamasına gelecektim. Ancak yöntemde belirtilen ağlarsa sakinleştirmek için kucağınıza alabilirsiniz kısmını ben bir kere yaptım ve sakinlemek ne kelime daha da beter krize girdiği için bir daha asla kucağıma almadım.



Kim West yöntemi kısaca şöyle :

  • Uyku rutini belirleyeceksin
  • Odayı bebenin uyuması için ayarlayacaksın (ısı-ışık vs)
  • ilk üç gece her uyandığında odasında yatağının başında olacaksın.
  • sonraki geceler sandalyeni uzaklaştıracaksın.
  • bir hafta sonra iyi geceler dileyip çıktığında beben uyuyacak
Çok hayali mistik bir şey gibi falan geliyor değil mi? Ben odadan çıkmadan yanında olduğumda da uyusa bana yeterdi. yeter ki çoğcuğum uyusundu... Ama oldu. Bir hafta sonra yatağına bırakıp iyi geceler diledim ve de odadan çıktım. Duru uyudu... Sonra ki geceler hep öyle oldu... taki yalnızlık korkusu baş gösterene kadar... .. Herneyse hala yatağında ve de kendi uyuyor ancak benim biraz odada kalmam gerekiyor o kadar... onun da geçici bir durum olduğunu düşünüyorum.

Duru için bizim uyku ritülemiz şöyle :
  • Odaya girmek (bu ben ya da başka biri olabilir)
  • Hafif bir müzik açmak ( şu ara Evren Bay ın seçme ninni listesinden beğendiklerimi kendime ekleyip Youtube da bir liste oluşturdum onu dinletiyorum)
  • Pijamalarımızı giymek
  • Emmek- ben yoksam biberonla anne sütü (emerken eğer gözleri hep açık ve de kesintili kesintili emiyorsa kaka yapacaktır sakinlemeyi bekliyordur böyle bir durumda memeyi ilk bıraktığı anda hemen yatağına koyuyorum Duru yu ve kenara çekiliyorum. Çünkü biri bakarken kaka yapamıyor. Sonra altını değiştiriyorum temizleyip tekrar emziriyorum. Eğer gözler hafiften kapanmaya başlamışsa uyuyacak demektir. Dokunmuyorum. O zaten uykuya dalacağı sırada memeyi hemen bırakıp bir ağlar gibi yapıyor. Uykusu olduğunda bunu hep yapıyor)bunlar olurken ninniler hep açık. fondan geliyor
  • emdikten sonra hemen ışığı bir ton loşlaştırıyorum. gece lambası kalıyor.
  • uyku tulumunu giydiriyorum
  • sonra kucağıma alıp yatağının yanında ninnileri kapatıp kendim öpüp koklayarak dandini dandini söylüyorum (dandinimiz meşhur o olmadan uyuyamıyoruz. bir çocuk danaların bostana girmesiyle neden bu kadar ilgilenir anlamış değilim)
  • öpüyorum kokluyorum "iyi uykular annecim tatlı rüyalar gör" diyorum yatağına bırakıyorum. o Hemen ayağa kalkıyor tabiki... ben gece lambasını kapatıyorum. Normalde odadan çıkıyordum. ama artık kapının yanında oturuyorum bir on dakika uyusa da uyumasa da çıkıyorum. Uyumadıysa mızıldanıyor sonra uyuyor. zaten uyuduysa sorun yok :)


Uyku eğitimine geçmeden deneme günlerimizde uyku ritüeli için aslında masal okumayı seçmiştim. Ancak masal  Duru yu  uyutmak yerine daha da cinlendirdi. Bu yüzden Ritüel seçmeden önce de ön hazırlık aşamasında bir iki deneme çalışması yapmakta fayda var. Çünkü her bebek her şeye aynı tepkiyi vermeyebilir. Kimini de ninni uyandırabilir. Ben bir de banyoyu uyku ritüeline katamadım çünkü banyo bizim ki için bir oyun alanı. Çıkarken evin içinde kızılca kıyamet kopuyor. Dolayısı ile her gün banyodan sonra bir de "Kokuşuk Ayak Duru Sakinleştirmece" oynuyoruz. Ben de banyoyu farklı zaman dilimlerinde yaptırmayı tercih ediyorum.

bir de ayağa kalkmaya başladık 2. hafta :)
İlk gün kısçem biraz fazla ağladı. 43 dakika kadar... Bunda benim etkim de büyük olabilir sakinleştirmek için bilmeden kucağa aldım. Bıraktığımda daha büyük kriz yaşadık. Kucağa almayacağım diye kendimi sakinleştirip Duru uyuyana kadar onunla konuştum. 43 dk "memmeme memmemee annneeeee memmeme" diye ağladı ama uykuya dalması yaklaşık 2 saati buldu. dokunmadım. Çünkü dokunmak da onu feci tetikliyordu. Uyuduktan iki saat sonra uyandı. Yine başındaydım. Ağlamadı sadece mızıldandı arada "memmeme anneee memmeme" diyordu. Ben o gece onun odasında yattım. Sabaha kadar Duru uyudu ama ben uyuyamadım :) Sabah 4:30 da tekrar uyandı. Bu sefer yine "memmeme memmemee annneeeee memmeme" ağladı. Bu sefer 1,5 saat boyunca hiç durmaksızın ağladı. Konuştum onunla. sakinleştirmeye çalıştım. Annesinin babasının onu çok sevdiğini anlattım. Uyudu. sonra ben onu uyandırmak zorundaydım çünkü bir rutin oturtmaya çalışıyorduk. saat 7 de yani uyuduktan bir saat sonra dramatik uyandırma ile uyandırdım. kalktı hemen emzirdim. kahvaltısını yaptırırken zaten uyku emareleri göstermeye başlamıştı. Yatağa yatırdım anında uyudu. O gün öğlen gündüz uykusu için de eğitime başladım. Başlanmayabilir de ama ben başladım. Gündüz uyku eğitimi tam bir faciaydı. Uyumadı elbette. Kim West in önerdiği gibi 2 saat uğraşıp sonra dramatik uyandırma ile yataktan aldım. bir saat sonra mama sandalyesinde uyuklamaya başladı hemen yatağa attım :) Gündüz uykularımız hala tam anlamıyla oturmadı. Yani 13:00 de yatıp 15:00 de kalkmıyor. 12:30 ile 16:00 arası saatlerde kendi uykusu ne zaman gelirse o zaman uyuyor. Ben yatağına koysam da koymasam da... yani uykusu geldiğinde yatağında olmasa da uyuyor artık ama çok mızıldanarak hatta arabada evet arabada ağlayarak...

İkinci gün biraz daha iyiydi. 21 dakika ağladı. 1,5 saatte uyudu. Yine ağlama sebebimiz "memmeme memmemee annneeeee memmeme" idi... Gece uyanmadı. Evet o gece uyanmadı. Uyanmadan bir mızıldadı. sonra tekrar uykuya daldı. Ama yine sabaha karşı uyandı. Saat 06:20 uyandı. Emdi. Kahvaltı sırasında uyuklamaya başladı. 08:30 da yatağına koyar koymaz uyudu. Öğle uykusu çok daha iyi geçti. 13:00 yatağa koydum ağlamadı mızıldanarak 14:00 de uyudu. 16:30 da dramatik uyandırma ile uyandırdım.

Üçüncü Gün yani İkinci gün akşamı harikalar serisi başladı. Memede uykuya dalan bebemi uyandırdım. Tulumunu vs giydirdim ninni falan söyleyip yatağına koydum. 10 dakika ağlama numarası çekti. sonra 1 saat mızıldanarak uyudu.

Dördüncü gün ise akşam yarım saatte artık mızıldanarak uyuyordu. Yapılacak tek şey artık yavaş yavaş odadan çıkmaktı...

Velhasıl 4 gün dayanan başarıya ulaşıyor. Gece uyanmalarımızı ilk gün yaptık zaten sadece. Onun dışındaki gecelerde diş çıkartmalarımız hariç hiç ama hiç uyanmadık. Erken uyanma sorunumuz da ilk bir hafta sürdü yalnızca. Ama hala geç uykuya daldığında ya da gün içerisinde yeteri kadar uyuyamadığında yani yorgun olduğunda erken uyanmalar yaşıyoruz....

Şöyle bir bakınca tabloya vahim de değilmiş ha :)



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...