11 Ocak 2014 Cumartesi

Bizdeki Uyku Eğitimi 2

Uykusuzluk ne bir kader, ne de bir annelik sınavıdır...
                                                       Seride Samurkaş Karaç


Hamileyken müthiş hormonlarım vardı benim. Dünya tozpembeydi. Kim ne dese "harika" diyordu. Sevgili Kocam sırf o halim için benim sürekli hamile dolanmamı bile istiyor :) Şaka bir yana Gerçekten inanılmaz mutluluk ve de sabır dolu geziyordum etrafta. Ancak tahammül edemediğim 2 cümle vardı. Biri anladığın üzere uyku ile ilgili diğerinden şimdi söz etmeyeyim başlı başına ayrı yazı konusu :) "Uykusuz gecelere hazır olun, şimdi uyumanın tadını çıkartın sonra çoookkk uzun süre uyuyamayacaksınız". Neden? Neden arkadaşım neden? Uyuyan çocuk yok mu hiç? Ben uyuyormuşum. Annem diyor ki "biz seni akşam yatırırdık sabaha kadar uyanmazdın. Sabah da biz uyanana kadar yatağında oynardın hiç ağlamazdın". bunu duyan aaa olur mu? diye yapıştırırdı. Olur neden olmasın. Gün içerisinde yeterince beslenmiş, bütün duygularına yanıt almış huzurlu ve mutlu bir bebek neden uyumasın? ve de uyuduğu için neden mutlu uyanmasın. Bebek şayet uykusunu almışsa ağlayarak uyanmaz arkadaşım. 2x2=4 bu kadar! Duru uykusunu aldığında hep mutlu uyanır. uygun saatlerde uyuduğu her zaman uyandığının biz ayırdına varmayız. Kendi kendine yatağında oynar ancak sıkıldığında bağırır o kadar...Hemen bu genetik diye yapıştırma sakın kardeşim hiç de uyuyan bir bebe değildi. 

Daha önceki yazımda da söz ettiğim uzun bir hazırlık aşaması vardı bizim uyku eğitimi sürecimizde. Dolayısı ile sende başlamadan önce mutlaka hazırlanmalısın uyku eğitimine. Çünkü; eğiteceksen yeteri kadar bilgiye sahip olmalısın. Özellikle de hangi uyutma metodunun senin bebene uygun olduğunu anlaman açısından. İnternet sana bu konuda oldukça yardımcı olacaktır. Yukarıda Uyku ile ilgili cümlesini yazdığım Seride Samurkaş Karaç  Uyku Koçluğu yapıyor. Onun sitesinden oldukça yararlandığımı belirtmeliyim.  Ayrıca Tracy Hogg Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler kitabı da yararlandığım kaynaklar arasında. Yöntemi bilmeden de olsa annemin uğraşları ile ilk zamanlar Durucan'ı pış pış pat pat yöntemi ile uyutmuştum :) İşin aslı Ferber Yöntemi' ni uygulayamayacağımı düşündüğüm için (aslında tamamen yanlış bilgi edindiğim için) o yöntem ile ilgili hiç kaynak taramadım. Ancak eğitime başladıktan sonra devam eden araştırmalarım sonucunda benim bebemin bu yönteme çok daha uygun olduğunu keşfettim. Yalnız eğitimde en önemli şart "istikrar" dolayısı ile uygulamaya başladığım yöntemle devam ettim. Sana ise bu yöntemi de detaylı incelemeni salık veririm. Her ne kadar sen uygulayamayacağını düşünsen de beben için hangi yöntemin sonuç vereceğini bilemezsin. Yöntemlerin hepsini bilecek ve de bebenin huyuna göre karar vereceksin. ya da benim gibi biraz modifiye edebileceksin. O bakımdan sana önerebileceğim bir kitap daha var : Çocuklarda Uyku Sorunları ve Çözümleri Dr. Richard Ferber GÜN YAYINCILIK 

Bir diğer kaynak ise BYBO kurucularından ve de BYBO blog yazarı Eren Kaya' nın uyguladığı yöntem. BYBO dan çok faydasını gören oldu bu yöntemin. Dolayısı ile incelemen ve de sindirmende yarar var. Linkler ise : 
Ayrıca şuraya da bir göz atabilirsin:
Ancaaakkk... Öncelikle içine sindirmen gereken şey çocukların yeteri kadar uykuya gereksinimi olduğudur. Şöyleki; "benim bebem de bu kadar uyuyor ne yapalım" cıysan hiç bu işe başlama. ya da " bizim ki 22:00 de yatar ama sabaha kadar uyur, uyku sorunu yok ki" diye diretiyorsan da sana hayatta başarılar dilerim arkadaşım. Çünkü Çocuk dediğin seninle yatıp seninle kalkmaz. Bu bir uyku problemidir. Önce bunu kabullenmelisin. Sen bir taraflarını gezdireceksin diye bebeyi uykusuz bırakıyorsan ben o çocuğa acırım; bebe bütün gün etrafı dağıtıp 10 dk yerinde durmadığında "çok yaramaz bu teyzesi" diye söylenen sana değil!

Peki bu çocuklar kaç saat uyumalı? Bak uyumalı diyorum. Çünkü bu verilen ortalama uyku süreleri çocukların ruhsal, duygusal, fiziksel, zihinsel her türlü gelişiminin tam ve de eksiksiz olması için gerekli olan ortalama sürelerdir. Yani çocuk bu kadar uyumalıdır. Evet her çocuk farklıdır. O yüzden bunlar ortalama değerlerdir. Ne çok az ne de çok fazla olmamak kaydıyla buna yakın değerlerde uyumalıdır....


Yaş
Gece (saat)
Gündüz* (saat)
Toplam (saat)
1 Ay
8
8 (ne zaman isterse)
16
3 Ay
10
5 (3)
15
6 Ay
11
3,25 (2)
14,25
9 Ay
11
3 (2)
14
12 Ay
11,25
2,5 (2)
13,75
18 Ay
11,25
2,25 (1)
13,5
2 Yaş
11
2 (1)
13
3 Yaş
10,5
1,25 (1)
12
* parantezdekiler kaç sefer olduğunu belirtir.
***Tabloyu babycenter sayfasından çevirdim orjinalini oradan bulabilirsin.


Tablo yukarıda. Hesap ortada. Hadi Koy elini kafana düşün bakalım ne kadar uyuyor senin bebe :) Bunu da elbette ancak uyku güncesi ile hesaplayabilirsin. Uyku güncesi tutmak neyi ne kadar doğru ne kadar yanlış yaptığını sana zaten ayan beyan sunacaktır. Bunu beslenme için de kullanabilirsin. Çocuklu hayatın en önemli öğretisi : Her şeyi not al

Bu arada kendi modifiye yöntemini nereden uyarladın diyeceksin; o da Kim West The Sleeplady... Kitabın adı : İyi Uykular Tatlı Rüyalar...

Sen biraz araştırıp günce tutmaya başlaya dur ben serimin geri kalanına sonra devam edeyim. Zira benim de uyku geldi... Bir sonraki yazımda Eğitim öncesi alıştırma evresinden söz edeceğim... yetiştirebilirsem de benim yöntemden... sorry... ama çok uykum geldi :(

Tatlı Rüyalar...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...