9 Ocak 2014 Perşembe

Bizdeki Uyku Eğitimi 1

İki gündür uyku uyku baymışsındır ama şimdi sana az biraz Genç Baayaann Duru Hanım ı gece uyanmaması ve de kendi kendine uyuması için nasıl eğittik onun başlangıç hikayesini yazacağım.


Bunun için önce Duru'nun geçmişteki benim düzen sandığım ama olmayan düzenine bir göz atalım. Benim bebe doğduğundan beri zaten sallanarak uyumayan bir bebeydi. Hatta sallanarak hiç uyumayan uyuyacağı varsa da uyanan... Dolayısı ile annemin de teşviki ile doğduğundan itibaren totoya pış pış ile uyuttuk bebeyi. İlk üç ay uykuya meyilli olan bebeyi pek sevgili (???) ilk çocuk doktorumuzun bizi uyarmayı unutmuş olması nedeni ile sürekli uyandırıp emzirme telaşından bütün uyku meyilini ortadan kaldırıp bir de huzursuzlandırdık. Dolayısı ile 3. aydan itibaren çoğcukta bir uyumama baş göstermeye başladı. Şöyleki gündüzleri 15 dakikayı çok da geçmeyen kısa kestirmeler, saat 18:00 civarı bir saatcik uzun bir uyku (ki kızına laf söyletmeyen kız babası Sevgili Kocam "ne iyi kızımız bize yemek yemek için fırsat veriyor" diye polyannacılık oynuyordu) sonrasında en iyi ihtimalle 00:00 olmadı gece 03:00 ı bulan gece uyumasına geçiş dönemi, sabah 06:00 gibi uyanma hatta uyanamadan emme tekrar uykuya geçiş sonra da 09:00 civarı tekrar uyanma ve bir daha da uyumama... İşte benim düzen sandığım ancak hiç de düzen olmayan bir kaos uyku şeysi...

Sonra beni bebe yetiştirme konusunda hiç yalnız bırakmayan her daim destek olan ve de her daim imdadıma yetişen, sorduğum sorulara sabırla yanıt veren Güzel arkadaşım dostum Yakışıklı Can' ın annesi Selina uyandırdı... Dedi ki bu düzen düzen değil... Bence de değil elbet bir sorun var da etrafımda beben gece uyuyor daha ne istiyorsun sözleri sorunu görmemde gecikmeme neden oldu...

Ben Selina'nın Can' a uyku eğitimi verdiğini öğrendim araştırmalara başladım. O sıralar heniz daha nasıl verdiği hangi yöntemi kullandığı konusunda konuşmamıştık. Tam 6. ayına girmişti ki Duru bir iyice sapıttı. Çocuk gündüz uyumadığı gibi gece de saat başı uyanmaya başladı. ben uyanırım sorun değil onu neredeyse uyur vaziyette emziriyordum zaten ancak bazen memeden ayrılır ayrılmaz ağlama krizine giren bazen de memede bile uykuya dalamayan zavallı bebe resmen işkence çekmeye başladı. Sallanarak uyumayı da bilmediğinden sallama denemelerim de başarısız oldu. En son artık sling ile kendime bağlayıp evin içinde çocuk ağlarken dolanıyor sonra da ağlaya ağlaya uykuya dalmasına tanıklık ediyor profesyonel bir elmas hırsızı inceliğindeki zarif hareketlerle onu slingden çıkartıp yatağına yatırıyordum. Dedim bu böyle olmaz. Bu zamana kadar yok çocuk ağlarsa psikolojisi şey olurmuş öyle uyku eğitimi mi olurmuş bebenin anneye gereksinimi varmış varsın emerek uyusunmuş vs vs gbi etrafta dolanan sesleri bir böğürüş yok ettim ve de dedim ki "ÇOĞCUK ZATEN AĞLAYA AĞLAYA UYUYOR DAHA NE KADAR AĞLAYACAK". Sonraaa Selinacığımın önerdiği Hatunun kitabını aldım. Yetmedi başka kitaplar da aldım. İnternetten uyku eğitimi ile ilgili bilimum bilgileri yaladım yuttum. Her türlü yöntemi okudum. Bilimsel gayri bi,limsel çocuk uyutma metotlarına baktım vs vs... Uygun zamanı kolladık. Hasta olmayacak, diş çıkartmayacak (ancak başladığım gün diş çıkartmaya kalktı ben öyle devam ettim yoksa diş çıkartmanın sonu yok), seyahat yok, evde misafir olmayacak ( bize 3. gün geldi ama...), gündüz uykusunu iyi almış olduğu bir gün olacak,bir kaç gün mümkünse hafta uyku güncesi tutulacak... sonraaa dedik ki sevgilimle hadi başlayalım.... 

Arkası yarın :) Şaka bir yana eğitim ayrı hikaye olur o nedenle seni daha fazla sıkmamayım eğitim aşamasını başka yazıya bırakayım... bu yazıyı da böyle bir çırpıda yazdığıma bakma nasıl zor zamanlar geçti anlatamam... o yüzden şimdi azıcık bir uyku sorunu yaşadığında Duru Sultan hemen paniğe bağlıyorum ne olur eskiye dönme diye.. Çünkü eğitim öncesi ayrı dert eğitim süreci apayrı dert oldu... Yazacağım onu da yazacağım...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...