9 Ocak 2014 Perşembe

Anne Çıldırtan Sözler 2 : Uyuması için bu saat erken değil mi?

Uykudan başladık (benim de kancalı yaram) uyku ile devam edelim dedim olaya... ben teknolojik bilimsel bilgiden yararlanmamış, yeni nesil çocuk yetiştirme kitapları okumamış, neslimizden ama haybeye çocuk yetiştiren hiç bir zatı muhtereme ve de çok sevgili büyüklerimize çoğcuğumun 19-19:30 arası uyuyor olmasını açıklayamıyorum :)


Çoğcuğumun uykusu konusunda öncelikle gelen "geç yatır geç kalksın" cümlelerine bilimsel gayri bilimsel her türlü açıklamayı yaptıktan sonra bir de peşine "o saat uyku için erken değil mi?" cümlesini duyunca kulaklarıma kadar kızardığım doğrudur :) bu kızarma içimde tuttuğum öfke patlamasının bir belirtisidir. Şimdi bunu okuyan pek sevgili büyüklerim bana kızacaklar ama yapılabilecek bir şey yok. Bir şeye açıklama beşyüzbin kez yapılamaz ki... Ayrıca çoğcuk o saatte uyuyor ne yapayım uyumasına engel mi olayım... Denedik. karı koca dedik ki biz akşam eve geç geliyor olsak bu bebe ile zaman geçiremeyeceğiz öyle olduğunu varsayalım 20:00 de yatıralım... Ama olmuyor. Bebe o geçen bir saati bize bildiğin zehir ediyor. Bağrış çağrış kavga kıyamet, değiştirilemeyen alt bezi giydirilemeyen pijama yedirilemeyen yemek, kucakta durmaz yere koysan durmaz eee ne yapalım çoğcuk işkence çeksin biz de izleyelim mi? Çektik uyku saatini 19:30 a.. Hoş ne değişti diyeceksin? Az bağırıyor ama söyleyeyim çoğcuğu 19:00 da yatırsan yatacak da o saate yemektir ıvırdır kıvırdır yetişemiyoruz...

Şimdi diyeceksin maaşallah.. Maaşallah da biz bugünlere kolay gelmedik :) 2 ay süren ön hazırlık aşaması ve tam 21 gün süren zorlu bir eğitim sürecinden geçtik... Hala daha da zaman zaman bebeye anımsatmak gerekiyor nasıl uyuması gerektiğini. Zira kendisi meme dururken battaniyeye sarılıp ne diye uyuyayım derdinde :) Hikayesini bilare anlatırım... Anlayacağın uyuyan çoğcuk istiyorsan sabredeceksin anacım yok bende o sabır diyorsan da uyuyana imrenip nazar etmeyeceksin. Zaten bubay geldi" birkaç kez daha dersen de sana bi laf edeceğim sana da "kal gelecek" bilesin :))
uyku konusundan ne zaman söz etsem biri çıkıp "yaaa öyle sabaha kadar uyuyan çocuk var mıymış" diyip bebeme nazarı takıyor o gece bize uyku haram oluyor. "var annem, sabah kadar uyuyan çoğcuk var. Var da o çoğcuğa biz uyuşturucu vermiyoruz uyuması için. Anasının karnından da böyle çıkmadı. Ki zira en son geceleri uyanma sıklığı 1 saati geçmediği sırada canıma tak ettiği için uyku eğitimi vermeye karar vermiştim. O yüzden az ye bebeni eğit sonra yok "seninki de pek erkenmiş bizim ki de zaten çok düzenli uyuyor gece 24:00 de yatıyor. Ama sorma bir yaramaz hiç durmuyor (çocuk uyku istiyor bacım). " deme bana "

hadi bu kadar uyku muhabbeti yeter ben saat 6:00 da full enerji dikilecek olan bebeme aynı oranda olmasa da uyumadan yanıt verebileceğim kadar enerji toplamalıyım...

İyi Geceler :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...