4 Aralık 2013 Çarşamba

Blog Fırtınası #4 "Ben Ceyla"

Bir yolcu var, otobüsün içinde... En arka koltukta oturuyor. Bakmak istiyorum da, dönüp bakarsam o beni farkedecekmiş gibi geliyor. Görmesin... Ona baktığımı da onun yaşamını çok yakından takip ettiğimi de... Biliyorum onu ben; uzun zamandır tanıyorum... Senelerdir uzaktan uzaktan takip ediyorum onu. İlk defa bu kadar yakınımda... Ama bu sefer de ben ona bakamıyorum işte. Nefesini ensemde hissediyorum... Sıcacık... On yıldır özlediğim ama tatmadığım hisler beliriyor içimde... Bak yine utandım... Görmesin... Yanaklarım kırmızı şu an... Bir sonraki durakta inecek ve ben bir on yıl daha belki bu kadar yaklaşamayacağım ona... İsterdim... Yanında olmak, başımı göğsüne yaslamak, saçlarımı okşamasını duyumsamak... Olmaz ama... Onun bir hayatı var... Tıpkı benim de bir başka hayatım olduğu gibi. Bu otobüsün içinde duyumsadıklarım ise kimsenin bilmediği anlamadığı bir hayat. Sonsuza kadar bana kalacak olan. İçindekilerin bile haberinin olmadığı...
Elli beş yaşımı bir ay sonra bitireceğim. 2 kızım ve mutlu bir evliliğim var. Bir de gizli yaşadıklarım... 10 sene önce başlayan gizli bir başka hayat. Hayat değil belki, duygular dünyası diyelim... Bu gizli hayatımda bilinçli yaşayan bir benim yaşadıklarımı... Ana karakterin bile haberi yok bir hayatımız olduğundan... Olmasın da zaten. Yetmiş yaşında torun torba sahibi bir kadının beni bilmesi ona sadece vicdan azabı verecektir. Üzülecektir. Ben on senedir zaten onu, onun yaşadıklarını, onunla beni, bensiz onu, hepsini hepsini birebir duyumsuyorum. İçim sızladı bir an. Onun bensiz kaldığında neler duyumsamış olabileceğini düşündüm... Yıkıldım... Çok çok dirayetli bir kadın.. On Beş yaşında gebe kalıp bebeğin öldü denilerek elinden alınmış bir kadın... Bir kere, yalnızca bir kere emzirebilmiş beni... O yetmiştir ona... Beni duyumsamak, koklamak, kendinden olduğumu  ve sonsuza kadar onun olacağımı bilmek... O olamadığımı sansa da ben onunum hala...
4Yıllarca bir yalanın içinde büyümüşüm ben de... Aynı onun bir yalanın içinde yaşadığı gibi... Ailem beni çok güzel büyüttü. Sadece en iyi okullarda okutmakla kalmadı benim asla yadsıyamayacağım bir sevgi sundular bana. Asla asla gerçeği sezemeyeceğim kadar çok sevdiler beni... Belki biyolojik kızları olsaydım bu kadar sevmezlerdi...  Gerçi bilemem... Ben kırk beş yaşıma kadar öyle olduğumu sandım... Babam ben on sekiz yaş bir günlükken vefat etti... Gerçek babamı ise hiç bilmiyorum. Bilmek de istemiyorum aslında. İstesem onu da bulurdum elbet. Ama istemedim. Hatta mümkünse tesadüfen dahi karşıma çıkmasın benim... Neden mi? anlatmayı içim kaldırmıyor var sen hayal et... Annem ise kırk dört yaş dokuz aylıkken... Gerçeği de o zaman söyledi zaten... Son ana kadar patlatmadı hayatının bombasını... Bana anlattı, gözlerinden tek bir damla yaş döküldü ve kapandı o masmavi gözleri sonsuzluğa... Bir kere ağladığını gördüm yani annemin... Kırk dört yaş dokuz aylıkken bir kez. Bana "onu bul" dedi. "Belki benim kadar sevmeyecekti seni, sevemeyecekti istese de... Ama o da çekti mis kokunu burnuna... Unutmamıştır. Sen hala aynı kokuyorsun..." Son sözü bu oldu annemin...
Onu dinledim. Belki o yaşı gözlerinde görmeseydim böyle bir maceraya atmazdım kendimi... On yıldır eşimden, çocuklarımdan ayrı takip ediyorum onu... On yıldır uzaktan bakıyorum. On yıldır bir anne olarak anlamaya çalışıyorum onu. On yıldır her onu gördüğümde beni ve hikayemizi bilse ne duyumsayabileceğini düşünüyorum. Artıları, eksileri... Karar veremedim. On yıldır karar veremedim... Alıştım belki de ben buna... Onu uzaktan izlemeye... Beni bilse, yaşadığımı bilse daha mı iyi? Bilemedim... 
Kardeşlerim var benim... Varmış daha doğrusu... Onlar bilse... Ben onları bağrıma basarım da ya onlar... Yeğenlerim de varmış... Hem teyzeyim hem hala.... 
Belki birine anlatsam yardım eder bana. "Deli misin divane mi bir on yıl daha mı bekleyeceksin... Ya sonra" der belki cesaret gelir bana giderim yanına "Ben Ceyla, kızın"... "Sen Ceyla dedin bana senden sonra herkes de" "ben Ceyla anne... Öldü bildiğin kızın Ceyla" " Aynı kokuyor muyum gerçekten?"

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...