19 Aralık 2013 Perşembe

Blog Fırtınası #19 Ananeeee

"Mevsimlerden sonbahardayız"
Kalbim küt küt atıyor. Birazdan gelecek olan trenden o gelecek. Çok uzun zaman geçti. Bu sırada yalnızca mektuplaştık. Fotograf da yollamadık birbirimize... Benim artık tamamen ağarmış saçlarımı bilmiyor hala... Bıraktığında az biraz siyahlarım vardı ne de olsa...
İşte orada, indi-ler. O kim? Küçük olan... Fırfır etekli. Etrafa cingöz cingöz bakan. Sürekli Neriman'ın eteklerinden çekiştirip parmağı ile etraftaki çeşitli şeyleri gösterip sorular soran meraklı bastı bacak... Kim o? Kafasında şapkası da var. Çok küçük ama bu. Gördüler. Aaa bana doğru koşuyor. Koşabiliyor da bu... 
  • Neriman bu kim?
  • Sen ananem olmalısın. Merhaba, ben Dila. Bakma öyle ver elini öpeyim.
  • Neriman bu kim? Çok bilmiş bu... Kaç yaşında? Küçük gibi görünüyor ama pek bi dilli? Neriman nereden çıktı kızım bu çocuk?
  • Anne bu torunun Dila. Bir soluklanalım her şeyi anlatacağım...
  • Neriman ne demek torunun??? Sen evlenmedin ki? Evlendin mi? Evlensen söylerdin değil mi Annem? Söylerdin annene...
  • Anne evlenmedim.
  • Neriman bu o zaman...
  • Anne anlatacağım. Hadi gidip bir şeyler yiyelim...
Şimdi sevinsem mi üzülsem mi anlamadım. Kızım bir çocukla çıkmış gelmiş. Torunun diyor. Torunum olsun peki.. Olsun da babası nerede???

  • Anane biz çok uzun yoldan geldik.
  • Biliyorum Dila
  • Anane senin evin büyük mü? Bizim evimiz çok büyüktü Almanya'da. Bahçesi de vardı. Köpekleri de. Sen Köpek sever misin anane? 
  • Kaç yaşındasın sen?
  • bir puçuk. 
  • Neriman bu çok konuşuyor...
  • Öyle denmez anane. Ben küçüğüm benim yanımda böyle şeyler konuşulmaz. annemle yalnız kalınca sölersin. Anane sen sarı yaprak neden olur bilir misin?
  • Neden olurmuş?
  • Yapraklar ağaç dalında ölmeden önce rengini kaybeder sarı olur ölünce kahverengi olur toprağa düşer... Anane Hacettepe paşasının adı nedir?
  • Ay ne bileyim ben nedir? Nedir?
  • Bilene kadar düşün o zaman... Anne nereye gidiyoruz aşkam olacak birazdan.
  • Annecim şimdi biraz yemek yiyeceğiz anneannen ile sohbet edeceğiz sonra da anneannene gideceğiz.
  • Neriman evde yemek var. Ben en sevdiğin yemeklerden yaptım senin... Dila'yı bilmiyordum...
  • Anane ben hem dışarıda hem sende yerim üzülme sen. Hem ne yaptıysan ben severim. Ben her şeyi yerim. üzülme sen...
Üzülmüyorum ki şoktayım. Şuncacık sabiye gel de anlat tabiki bunu... Sarılamadım koklayamadım bile... Neriman' a benziyor bu... Simsiyah saçları var. Parlak parlak kocaman kahverengi gözleri... Ama o yumuk eller Neriman' ın değil... Çene de Neriman aynı... Pek bir bilmiş ama... Neriman böyle değildi. Nasıl da konuşuyor bıdır bıdır... Aşkam mış.. Yerim senin aşkamını...
  • Anane araban var mı senin?
  • Yok
  • Neden yok?
  • Almadım çünkü çok pahalı... Zenginlerin arabası olur.
  • Anne o zaman biz zengin miyiz? Bizim arabamız var.
  • Annecim bunaltma anneanneni.
  • Bunaltmıyorum ki soru soruyorum.
  • Bırak çocuğu Neriman ne isterse sorsun.
  • Sen bilirsin Anne..
Çok konuşmasa çok uslu aslında. Bak annesinin elinden tuttu güzel güzel gidiyor... Pek bir şirin. Sarılmak istedim şimdi. Ama olmaz ki...
  • Anne Çişim geldi.
  • Tut biraz Dilacım birazdan tuvalete götüreceğim seni...
  • Tutamam anne çok geldi...
  • Anne sen şu valizlerin yanında beklerken ben bunu tuvalete götürsem.
  • Kızım işesin işte bezine. Uğraşma şimdi pis mi temiz mi buralarda
  • Bezi yok ki anne...
  • Götür o zaman çocuğu ne tutturuyorsun böbreklerine zarar hadi hadi..
Kimden şimdi bu çocuk? Of Neriman ne diyeceğim ben şimdi konu komşuya... Hadi evlenmiş desem... Ay o zaman da bize niye demedin diyecekler.
  • Anane ben ellerimi de yıkadım baaakkk..
  • Anne hadi şu taksiye binelim.
  • Anane ben öne oturmam küçük çocuklar öne oturmazlar. Sen bin önce...
  • Neriman bu büyümüş de küçülmüş sanki. 
  • O ne demek anane. Ben hiç hatırlamıyorum ki büyüdüğümü nasıl küçüleyim tekrar...
Bir pastanede oturduk Moda'da. Neriman anlattı ben dinledim. Kızım bana senelerdir bir çocuğu olduğunu söylememiş. Neriman anlattı ben ağladım. Babası varmış sabinin... Ölmüş evlenemeden. Sabi babasını bile görememiş... Neriman anlattı ben dinledim. Güzeller güzeli Dila' yı dinledim. Bağrıma bastım Dila'mı... Öptüm kokladım.. 
  • Senin anane diyen dillerini yerim..
  • Benim dilimi yeme anane o zaman nasıl konuşacağım ben. 
Ananesinin kuzusu artık benimle... Kızım da geldi... Evimde artık hep bahar...

Fotoğraf: Gün 19. Çocukkenki halinizi hikayenizdeki bir karakter olarak anlatın.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...