17 Aralık 2013 Salı

Blog Fırtınası #16 Beytiiii

Annemlere gittik bugün. Hasta olduğumdan ötürü annem bizdeydi birkaç gündür. Hem iş hem Duru derken yoruldu kadıncağız. Bir de yarın kursunda nöbetçiymiş. Yani yemek sırası ondaymış. Dile kolay 15-20 kişiye yemek yapacak. Ben bu işin hiç akıl kârı olmadığını belirttim. Hoş kendine de çok saçma geliyor ama çoğunluk böyle karar almış sırayla bir kişi nöbetçi olacak, o gün yemek getirecek ve bulaşıkları yıkayacak... Her neyse Aşkım' ın akşam olmaması vesilesi ile biz de Durulady ile annemlere gittik. Hem onu götürmüş olduk hem de dedeciği hanım sultanı görmüş oldu. Ama yorgun annem bir de bize yemek yapacak değildi ya Babacık a telefon edip biz geliyoruz ne ısmarlıyorsun dedik :)

Beytiiii...

Uzun zamandır sayıklıyordum zaten. İnanılmaz severim ben beytiyi. Şööööyle güzel bir salçalı sos ve yanına yağlısından bir bulgur pilavı. Mümkünse kıvamlıca bir köy yoğurdu ile servis edilecek. Salçalı sosu tereyağlı olacak. İçindeki köftesi ne çok acı ne de acısız, güzel pişmiş ama yanmamış. Közlenmiş biber ve domatesi de koydun mu yanına... Oy oy.

Beytinin kerameti sosunda bence. Güzel bir sos yemeği vezir de eder rezil de. Beytinin sosu kıvamlı olacak ama böööyyyle akacak ağzının içinde. Ekşi olmayacak ki tadını rahat alasın sonrasında mideni rahatsız etmesin. Bir de yufkası hamur olmayacak. ne çok kalın ne de çok ince olacak. böööyyyyle ağzına alınca önce yufka tadını alacaksın salçalı sosla sonra mis gibi etin tadı gelecek ağzına. Üçü bir olup dans edecek mideye inene kadar. Ağzında hafif bir salçalı et tadı kalacak. Islak ıslak. Üstüne bir bulgurdan bir de yoğurttan aldın mı tamamlayacaksın lezzet şölenini ağzının....

bf16Böööyyyyle 1-1.5 beyti yenir valla. Yenir. Bakma öyle :)

Yedim mi? Yedim... Afiyet bal şeker olsun bana... Kızıma süt olsun bana kilo olmasın süpaneke dinimiz amin :)


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...