14 Eylül 2013 Cumartesi

Gebelik Sonrası Veda Ettiklerin #1

Ne diyim şimdi; o kadar çok ki veda ettiklerin sana anne olduğunu her daim anımsatıyor:) iyi birşey belki annesin ya herşeyde cefakar ve vefakar aynı zamanda feci şekilde fedakâr olacaksın... Öyle bir kanı vardır ya bizde: ne kadar fedakâr o kadar iyi anne!!! Daha önce de hiç böyle düşünmezdim ama anne olduktan sonra daha da iyi anladım yok öyle birşey!!! Sen feda ettikçe kendinden verdikçe senlikten çıkıp bebene daha az faydan oluyor... Fedakâr anne iyi annedir diye birşey yok! Bu başlı başına başka bir yazının konusu olabilir.. şimdi ben bu yazıda 9 ay süren gebeliğim ve 6 aycık anneliğim sürecindeki veda ettiklerimden söz edeceğim. Bundan sonraki süreçler de başka yazılarla gelecek ;)

Gebelik başladı mı seksi ve ince bedenine yavaş yavaş veda ediyorsun. Hiç kilo almayan kadın bile bu süreçte eski bedeni ve giysileri ile vedalaşıyor. Göbeğin büyüdükçe güzel mi güzel göbek deliğin deliklikten çıkıp fırtlamaya dönüşüyor :) incecik ve minnak ayakların özellikle de son aylarda hiçbir yere sığmayan dombaklara dönüşüp gebelik sonrası lohusalık ve emzirme süreci boyunca ( ki benimki hâlâ devam ediyor) bakımsızlıktan blogcu anne elif doğan ın dediği gibi hobbit ayakları misali oluyor... Minik ya da büyük olsun dik memelere de veda edeceksin!!! Emzirsen de emzirmesen de hormonların onların kocaman ve şiş olmasına neden oluyor ve bu kocamanlık haliyle şişmiş balonun sönmesi misali sana sonrasında sarkma olarak geri dönüyor... göbeğinde sadece göbek deliğin değişse iyi, komple bir metamorfoz durumu var oralarda... Kadınların korkulu rüyası çatlaklara merhaba diyorsun örneğin... Hamilelikte şişen göbek az önceki örnekte belirttiğim balon misali sönüp yerçekimine karşı koyamıyor ve bedeninin alt bölgelerine doğru seyre çıkıyor... Gebelikte hormonların etkisiyle coşan saçların gebelik sonrası emzirme süreciyle birlikte bebenin senin bütün minerallarine ortak olmasıyla hızla dökülmeye başlıyor. Kilo da cabası ( bu benim için pek de öyle olmadı. Gebelikte 21 kilo alan ben altı ay sonunda gebelik başlangıç kilomun sadece 5 kilo üstündeyim. Bu çok gibi gelse de sana nasıl yemek yediğime tanık olsan bu kadar yemeyle bu kadar kiloyu bu şekilde nasıl verdin dersin) pek çok kadın gebelikte aldığı kiloları bir türlü üzerinden atamıyor.
Veeee gelelim en önemlilerinden neden mi? Yukarıda saydıklarım diyetle az da sporla bir de manikürcuyle halledilebilir şeyler. Şimdikiler ise bir yardımcın yoksa hadi sana kolay gelsin olanlar :) banyo mu demiştiniz o da ne :) yemin ederim niyet ettim allah rızası içinle başlayan hiçbir gün o rıza bir türlü tamamına eremiyor... Sen de 3 ben diyim 5 gün sonunda artık kocana şu bebeye iki dakka bak nolur diye yalvararak ağlamadan hadi çıkayım diye anca 10 dk süren bir girdi çıktı faslın oluyor... Bir de düşün benim kocam bebesiyle oldukça ilgili bir baba!!! Ilgisiz koca sahiplerine allah daha da kolaylık versin... Kitap okumak, yazı yazmak çok çok büyük lüks zaten!!! Tuvalete bile bebenle girmek zorunda olan sen evin içinde sadece 5 dk sadece kendinle başbaşa 5 dk için neler vermez hale geliyorsun...



Elbette uyuyan bir bebeye sahip olursan bu dediklerimi yapmak çok da kolay olabilir ama gündüz uykusu en uzunu bir saati geçmeyen çoğunlukla 15 dk lık kestirmeler yapan benim gibi bir bebeye sahipsen bunları yapman oldukça zorlaşıyor... O uyurken yemek mi yapsam evi mi temizlesem diye düşünürken kendini ağlayan bebeni sakinleştirirken buluyorsun :)
Kişisel bakım hak getire zaten. Benim gibi altı ay sonra oje sürünce birden sevindirik oluyorsun :) Yasal süre içinde çalışmaya başladıysan aslında ne mutlu sana... Evde bebemle ilgilenemiyorum diye sakın üzülme! Emin ol evde bebesiyle ilgilenmeyi hedefleyen bir anneden daha fazla bebenle kaliteli zaman geçiriyorsundur. Hem de kendine de zaman ayırıyorsundur...



Işte ben tam da bu karmaşa içindeyken hislerime tercüman olan Blogcu anne elif doğan ın annelik her zaman toz pembe değil kitabını okudum ve yalnız olmadığımı anladım... Yoksa bir de niye hiçbirşeye yetişemiyorum psikolojisine girip bir tükenmişlik sendromu da ben yaşayacaktım...:) Eh işte eğer kadından ve yeni anne olacaksam sen de yaşama bunu eğer erkeksen ve de yeni baba olacaksan eşini anla diye yazdım bunları... Ne yazıkki bu bunalımsal durumdan nasibini tabiiki en yakındaki insan kocalar alıyorlar. Hoş onlara hayat her daim zor ve de bunu hep zorlaştıran kadın oluyor ya ;) hadi bu da başka bir yazının konusu olsun... Anlayacağın anne olunca anladım ki bir süre daha vedalar bitmeyecek, dolayısıyla bende de bu seri devam eder söylemesi...


posted from Bloggeroid

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...