6 Aralık 2012 Perşembe

şiddete bir de benden yorum olsun

Anne-çocuk Gazeteciliği Onlardan Sorulur!, Evde olmanın en kötü yanının gündüz televizyonda izlenecek bir şey bulamaman olduğuna karar verdim. Aaaa nasıl olmaz Seda var,Saba var neydi dur Müge var falan diyecek ev hanımları ama ben hanımların bu programları izlemesinin yapacak başka şey bulamamalarından kaynaklı olduğunu düşünmek istiyorum. Gerçekten severek izlenecek programlar değiller çünkü... ya da ben sıradan değilim. Ama geçen gün eşimle konuşmuştuk. Bizim evimize reyting cihazı koysalar şu an yayında olan bir çok program yayından kalkar, yayından kalkan bir çok program da top listede çıkar. Tabi ki bir de izlenen kanallarda çok fark olacak. 


Bence bu programlar kadınlara dayatılıyor. Kültür-sanat programı koydular da izlenmedi mi yani??? Ya da gezi programı olabilir ya da belgesel....



Bu aralar kadına şiddet tartışılıyor. Ama sanki anlatılanların-aktarılanların altında yatan asıl düşünce "sen acizsin, bak ben seni korumak için uğraşıyorum". Ama amaç bu olmamalı. Verilen bilinçaltı düşüncenin bu olmaması gerekiyor. Kadın aciz olmamalı. Çünkü kadına şiddetin nedeni kadın değil erkektir. Ama bu konuda da yine kadınlara kızıyorum ben. Erkekleri yetiştirenler de kadınlar aslında... "erkek oğlum, oğlumcum,oğlum oğlum" diye yetiştirilen erkekler kendilerini dünyadaki tek hakim sanıyorlar. Yanlış olan onları yetiştirme tarzımızda sanırım. Yani kadına şiddet tartışılırken kadına şiddet gördükten sonra ne yapması gerektiği değil, kendinden sonrakilerin şiddet görmemesi için nasıl bir evlat yetiştirmesi gerektiği öğretilmeli. Kadınlara "iyi insan yetiştirme" konusunda eğitim verilmeli. Kadın doğuştan anne içgüdüsü ile doğuyor zaten diye düşünmemek gerekiyor. Çocuğu emzirmek,gazını çıkartmak, uyutmak, altını değiştirmek yani temel gereksinimlerini karşılamak iyi evlat yetiştirmek anlamına gelmiyor. Kusura bakmayın ama bu kadarını doğadaki bütün hayvanlar yapıyor. Evlatlarınızın hayvansal güdülerden uzak limbik sistemiyle değil de korteksiyle yaşayan insanlar olmasını istiyorsanız önce sizlerin korteksinizle hareket eden insanlar olmanız gerekiyor.

Haber: Türk-Alman Kadınlar Kulübü'nden 'Kadına Şiddete Hayır' Kampanyası


Kadına şiddeti engellemek için kadınların değil erkeklerin bilinçlendirilmesi gerekiyor bence. Kadını bir meta olarak gören erkek ona her şeyi yapma hakkını da kendinde görebiliyor. Oysaki erkek ya da kadın cinsiyeti ne olursa olsun insan her zaman insandır. İkisinin de eşit yaşama hakkı ikisinin de eşit var olma hakkı vardır. Önce bunu kadının kabul etmesi  aslında içine sindirmesi gerekiyor. Aciz ve güçsüz, yardıma muhtaç olduğunu düşünen kadın zaten öyledir unutma.


Bu noktada kadınların ve erkeklerin içselleştirmeleri gereken bir şey de birbirlerine gereksinimleri olduğudur. Dikkatini çekerim birine değil, birbirlerine. Yani hem duyusal hem de cinsel gereksinimlerini karşılamak adına iki cins de birbirine muhtaçtır...(eşcinseller elbette ki bu tanımın dışındalar) Bunun için şartları zorlamanın anlamsızlığını kavramalı ve kısacık olan hayatı doyarak yaşamalı. Mutlu olmaya çalışmalı ve mutlu etmek için uğraşmalı...

Sevgiyle Kal...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...