26 Kasım 2012 Pazartesi

Çalıkuşu-Reşat Nuri Güntekin


Hayatımda en etkilendiğim kitaplar arasındadır. Okuduğum yaş mı onu benim için önemli kılan yoksa hayal etmemi kolaylaştıran dizisi mi? Bilemedim. Ne anladıysam o yaşlarda J Ortaokuldaydım. Tam 11 yaşında…İki kez okudum. İlki 4 günde ikincisi ise sadece 7 saatte bitti… İki kez hıçkırıklara boğularak ağladım. Dramatik bir kitap mıydı? Aslında romantik. Belki pek çok insanda bir günlük tutma merakı bu kitapla ortaya çıkmıştır… Feride’ nin günlüğü gibi…

Hala okumayanlarınız için…

Kitapta genç ve güzel bir kız olan Feride’ nin -kalbi yaralı ve kanadı kırık bir Çalıkuşu’nun- çocukluk döneminde yaptığı yaramazlıklar, ilk gençlik döneminde teyzesinin oğlu Kâmran’ı kıskanması, yaşadığı bu duyguların aşk olduğunu anlaması, sevdiği bu insanla nişanlanması, düğünden üç gün önce nişanlısının başka bir kadınla ilişkisi olduğunu öğrenmesi, bunun üzerine her şeyi ve herkesi geride bırakıp İstanbul’u terk etmesi, genç bir öğretmen olarak Anadolu’nun ücra köşelerine gitmesi, buralarda yaşadığı maddî ve manevî sıkıntılar, yıllarca süren Anadolu macerasından sonra memleketi Tekirdağ’a dönmesi, sevdiği ve asla unutamadığı Kâmran’a kavuşması anlatılır. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...